Załącznik nr 1
do umowy przyłączenia do sieci Internet
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
dla użytkowników końcowych nie będących konsumentami
- Podstawa prawna prowadzenia działalności, zakres działalności oraz definicje pojęć
§1
- Podstawą świadczenia usług operatora publicznego w zakresie transmisji danych oraz przyłączenia do sieci Internet jest:
a) wpis do prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod pozycją 1450 (RPT 1450),
b) umowa RIPE z 15.04.1999 o prowadzenie Lokalnego Rejestru Internetowego dla potrzeb klientów Operatora oraz jego własnych.
c) umowa z użytkownikiem końcowym
d) niniejszy regulamin
§2
Na podstawie przepisów ustawy „Prawo Komunikacji Elektronicznej” i zgodnie z wnioskiem o wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych operator świadczy usługi dla użytkowników końcowych, w zakresie:
- dostępu do Internetu szerokopasmowego
- zestawiania łączy transmisji danych
- zestawiania sieci wirtualnych
- prowadzenia serwisów Internetowych
- udostępniania adresacji RIPE w ramach wykonywanych usług
Na podstawie umowy z RIPE operator prowadzi lokalny rejestr Internetowy (ang. LIR) w ramach którego dokonuje przydziału adresacji Internetowej na zasadach określonych w dokumentach RIPE: (https://www.ripe.net/publications/docs/ripe-804/). |
§3
Ilekroć w regulaminie, cenniku lub innych dokumentach jest mowa o:
- “operatorze Metropolitalnej Sieci Komputerowej BYDMAN”- rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
- “lokalnym dostawcy Internetu (ISP)” – rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
- “lokalnym rejestrze Internetowym” – rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
- “europejskim rejestrze Internetowym” – rozumie się przez to organizację RIPE z siedzibą w Amsterdamie.
- “łączu naturalnym” – rozumie się przez to medium transmisyjne bez urządzeń aktywnych
- “łączu cyfrowym” – rozumie się przez to kanał transmisyjny wytworzony na urządzeniach aktywnych
- “serwisach internetowych” – rozumie się przez to wszystkie usługi w zakresie podstaw działania, bezpieczeństwa, udostępniania i przetwarzania informacji w Internecie protokołem TCP/IP.
§4
Ceny usług wymienionych w § 2 określa cennik stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Ogólne warunki przyjmowania zleceń i zawierania umów.
§5
- Podstawą świadczenia usług przez Operatora jest zawarta w dowolnej formie pisemnej umowa, obejmująca informacje:
- strony umowy, w tym, co najmniej: nazwę, dane rejestrowe, reprezentację, adres i siedzibę dostawcy usług;
- świadczone usługi ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;
- termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług;
- okres, na jaki została zawarta umowa, w tym minimalny okres wymagany do skorzystania z warunków promocyjnych;
- pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
- sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
- sposoby dokonywania płatności;
- okres rozliczeniowy;
- tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia i rozwiązania;
- ograniczenia w zakresie korzystania z udostępnionych abonentowi przez dostawcę usług telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, o ile zostały one wprowadzone przez dostawcę usług lub na jego zlecenie;
- Dane dotyczące funkcjonalności świadczonej usługi:
- Operator w ramach swoich usług nie realizuje połączeń z numerami alarmowymi, ani też nie ogranicza nikomu możliwości kierowania połączeń do numerów alarmowych
- Operator gromadzi dane o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, ale tylko w zakresie niezbędnym do:
- uruchomienia i utrzymania realizowanej usługi,
- sprawozdawczości telekomunikacyjnej,
- Operator nie ogranicza dostępu do korzystania z usług i aplikacji,
- Operator prowadzi pomiary ruchu w sieci w celach sprawozdawczych dla uprawnionych organów państwa,
- Operator nie ogranicza ilości przesyłanych danych w zakresie zamówionej przepustowości łącza,
- Operator jest obowiązany i uprawniony podejmować działania w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub integralności sieci i usług;
- Operator oferuje następujące standardowe parametry jakości usług:
- Niezawodność usługi nie gorsza niż 99,5%
- Czas reakcji: 2 godziny w dni robocze, w godzinach 8:00 -16:00, 4 godziny w pozostałym czasie,
- Czas naprawy do 8 godzin w dni robocze, do 24 godzin w pozostałe,
- W przypadku awarii rozległych, naruszenia infrastruktury w terenie, terminy mogą się przesunąć, niemniej Operator będzie minimalizował przerwy w dostępności usług,
- Operator wykonuje niezbędne usługi serwisowe samodzielnie lub poprzez specjalistyczne firmy;
- Standardowy zakres odpowiedzialności Operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy stanowi odszkodowanie w wysokości 1/30 kwoty należności miesięcznej za każdy dzień niedostępności usługi rozliczany w rachunki kolejnego miesiąca
- Reklamacje składa się w formie pisemnej na adres korespondencyjny Operatora lub za pomocą poczty elektronicznej na adres operator@man.bydgoszcz.pl w terminie do 30 dni od daty wystąpienia powodu reklamacji,
- Reklamacje są rozpatrywane w terminie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od daty wpływu do Operatora;
- Operator dopuszcza pozasądowe postępowania przy rozwiązywaniu sporów w zakresie właściwym dla państwowej szkoły wyższej;
- Informacje o aktualnym cenniku usług znajdują się na stronie internetowej Operatora (www.man.bydgoszcz.pl);
- Informacje o danych użytkownika usług są udostępniane wyłącznie uprawnionym organom Państwa;
- Informacje o zagrożeniach związanych ze świadczoną usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych są przekazywane w komunikatach abonentowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. O terminie oraz sposobie wykorzystania komunikatu decyduje Abonent.
- Po rozwiązaniu umowy zostaną wykonane czynności:
- Zostanie sporządzony protokół, w którym strony stwierdzą fakt demontażu i zwrotu urządzenia dostępowego.
- Demontażu dokona Operator własnym kosztem i staraniem.
- Abonent ma obowiązek umożliwienia Operatorowi demontażu urządzenia dostępowego w terminie 7 (siedmiu) dni roboczych od dnia zakończenia umowy.
- Za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu obowiązku, o którym mowa ust. 4 Abonent zapłaci Operatorowi karę umowną w wysokości 100,00 (stu) złotych.
- W razie zniszczenia lub nie wydania urządzenia dostępowego Abonent zapłaci Operatorowi kwotę stanowiącą równowartość urządzenia dostępowego.
- Operator w ramach oferowanej usługi zapewnia niezbędny zakres 2 publicznych adresów IP. Większe, uzasadnione potrzeby publicznych adresów IP przydzielane są zgodnie z zasadami RIPE za dodatkową opłatą.
- O terminie obowiązywania umowy z użytkownikiem końcowym decyduje użytkownik, przy czy termin ten może być krótszy niż 12 miesięcy.
§6
- Operator zobowiązuje się świadczyć usługi na warunkach i po cenach określonych w niniejszym regulaminie i w cenniku.
- Niniejszy regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej pomiędzy Operatorem a abonentem.
- W razie zmiany cennika cena usług ulega automatycznej zmianie.
- Jeśli abonent nie wyrazi zgody na zmianę cen umowa ulega rozwiązaniu po upływie miesiąca od daty powiadomienia abonenta o zmianie cen. Przez ten miesiąc abonent wnosi opłaty po niezmienionej cenie, po czym zostaje odłączony od sieci.
- Abonent jest zobowiązany do bieżącego informowania o zmianach adresów pod rygorem skutków doręczania pism na adres dotychczasowy.
- Wszystkie zmiany w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Umowa zawierana jest na czas określony lub nieokreślony. Umowa zawarta na czas nieokreślony może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowanie 60-dniowego okresu wypowiedzenia z zastrzeżeniem pkt.4 i 10.
- Operator wystawia abonentowi faktury VAT bez podpisu abonenta na co abonent wyraża zgodę.
- Należność za usługi jest płatna w ciągu 14 dni od daty doręczenia faktury pod rygorem zapłaty odsetek ustawowych.
- Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania w przypadku zwłoki w płatności za usługi przekraczającej 30 dni, po jednokrotnym monicie o zapłatę
- Korzystanie z sieci Operatora przez abonenta i jego użytkowników powinno być zgodne z prawem i niniejszym regulaminem. Abonent odpowiada za szkody w sieci Operatora spowodowane przez jego użytkowników.
- Operator ma prawo do odłączenia abonenta od sieci bez odszkodowania w przypadku stwierdzenia:
- nieuprawnionego działania w sieci,
- działania na szkodę innych Abonentów lub Operatorów, w tym także na skutek nie zapewnienia ochrony zarządzanej przez siebie sieci.
Abonent, którego status prawny ulega zmianie w szczególności w wyniku prywatyzacji, podziału, połączenia lub przekształcenia itp. jest obowiązany poinformować Operatora o zmianach oraz wykazać się uprawnieniami do kontynuowania praw i obowiązków z okresu przed zmianami. W przypadku niedopełnienia obowiązku powiadomienia Operatora umowa wygasa z winy abonenta.
§7
Operator może odmówić świadczenia usług, jeśli proponowany przez zamawiającego zakres korzystania z sieci może uniemożliwić zapewnienie umownego standardu usług dla niego oraz innych abonentów przyłączonych do sieci.
§8
Operator i jego kontrahenci zobowiązani są do zachowania poufności informacji dotyczących istotnych warunków umowy oraz informacji uzyskanych o abonencie w wyniku negocjacji i realizacji umowy.
Wszelkie informacje, o których mowa w pkt.1 mogą być udzielane osobom trzecim tylko w przypadkach przewidzianych prawem lub za zgodą abonenta wyrażoną na piśmie.
III. Tryb załatwiania reklamacji
§9
- Reklamacje muszą dotyczyć konkretnych uchybień w pracy sieci lub świadczenia usług przez Operatora.
- Reklamacje dotyczące niespełnienia gwarantowanych warunków świadczenia usług mogą dotyczyć uchybień zaistniałych nie dawniej niż 1 miesiąc przed datą złożenia reklamacji. Okres składania reklamacji z innych przyczyn wynosi 1 rok, w tym przypadku zamiar złożenia reklamacji nie wstrzymuje płatności faktury.
- Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania operatora o zaistniałych uchybieniach w pracy sieci. Informacje kierowane do innych podmiotów lub nieudokumentowane, po ustąpieniu uchybienia nie będą rozpatrywane.
§10
Operator nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, gdy wynika to z:
- działania siły wyższej,
- awarii powstałej z winy abonenta.
- Tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji.
§11
Reklamacja może dotyczyć wyłącznie zakresu usług objętych umową. Właściwym trybem zgłaszania reklamacji jest forma pisemna przekazywana za pokwitowaniem. Reklamacja musi być rozpatrzona przez Operatora w ciągu 14 dni kalendarzowych. Decyzja musi być przekazana reklamującemu w formie pisemnej.
V. Postanowienia końcowe
§12
Operator odpowiada za niewykonanie usług lub ich nienależyte wykonanie na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.