Załącznik nr 1

do umowy przyłączenia do sieci Internet

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

dla użytkowników końcowych nie będących konsumentami

  1. Podstawa prawna prowadzenia działalności, zakres działalności oraz definicje pojęć

§1

  1. Podstawą świadczenia usług operatora publicznego w zakresie transmisji danych oraz przyłączenia do sieci Internet jest:

a) wpis do prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod pozycją 1450 (RPT 1450),

b) umowa RIPE z 15.04.1999 o prowadzenie Lokalnego Rejestru Internetowego dla potrzeb klientów Operatora oraz jego własnych.

c) umowa z użytkownikiem końcowym

d) niniejszy regulamin

§2

Na podstawie przepisów ustawy „Prawo Komunikacji Elektronicznej” i zgodnie z wnioskiem o wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych operator świadczy usługi dla użytkowników końcowych, w zakresie:

  1. dostępu do Internetu szerokopasmowego
  2. zestawiania łączy transmisji danych
  3. zestawiania sieci wirtualnych
  4. prowadzenia serwisów Internetowych
  5. udostępniania adresacji RIPE w ramach wykonywanych usług
Na podstawie umowy z RIPE operator prowadzi lokalny rejestr Internetowy (ang. LIR) w ramach którego dokonuje przydziału adresacji Internetowej na zasadach określonych w dokumentach RIPE: (https://www.ripe.net/publications/docs/ripe-804/).

§3

Ilekroć w regulaminie, cenniku lub innych dokumentach jest mowa o:

  1. “operatorze Metropolitalnej Sieci Komputerowej BYDMAN”- rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
  2. “lokalnym dostawcy Internetu (ISP)” – rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
  3. “lokalnym rejestrze Internetowym” – rozumie się przez to Politechnikę Bydgoską im. J.J. Śniadeckich
  4.  “europejskim rejestrze Internetowym” – rozumie się przez to organizację RIPE z siedzibą w Amsterdamie.
  5. “łączu naturalnym” – rozumie się przez to medium transmisyjne bez urządzeń aktywnych
  6.  “łączu cyfrowym” – rozumie się przez to kanał transmisyjny wytworzony na urządzeniach aktywnych
  7. “serwisach internetowych” – rozumie się przez to wszystkie usługi w zakresie podstaw działania, bezpieczeństwa, udostępniania i przetwarzania informacji w Internecie protokołem TCP/IP.

§4

Ceny usług wymienionych w § 2 określa cennik stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

  1. Ogólne warunki przyjmowania zleceń i zawierania umów.

§5

  1. Podstawą świadczenia usług przez Operatora jest zawarta w dowolnej formie pisemnej umowa, obejmująca informacje:
    1. strony umowy, w tym, co najmniej: nazwę, dane rejestrowe, reprezentację, adres i siedzibę dostawcy usług;
    2. świadczone usługi ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;
    3. termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług;
    4. okres, na jaki została zawarta umowa, w tym minimalny okres wymagany do skorzystania z warunków promocyjnych;
    5. pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
    6. sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
    7. sposoby dokonywania płatności;
    8. okres rozliczeniowy;
    9. tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia i rozwiązania;
    10. ograniczenia w zakresie korzystania z udostępnionych abonentowi przez dostawcę usług telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, o ile zostały one wprowadzone przez dostawcę usług lub na jego zlecenie;
  2. Dane dotyczące funkcjonalności świadczonej usługi:
    1. Operator w ramach swoich usług nie realizuje połączeń z numerami alarmowymi, ani też nie ogranicza nikomu możliwości kierowania połączeń do numerów alarmowych
    2. Operator gromadzi dane o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, ale tylko w zakresie niezbędnym do:
      1. uruchomienia i utrzymania realizowanej usługi,
      2. sprawozdawczości telekomunikacyjnej,
    3. Operator nie ogranicza dostępu do korzystania z usług i aplikacji,
    4. Operator prowadzi pomiary ruchu w sieci w celach sprawozdawczych dla uprawnionych organów państwa,
    5. Operator nie ogranicza ilości przesyłanych danych w zakresie zamówionej przepustowości łącza,
    6. Operator jest obowiązany i uprawniony podejmować działania w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub integralności sieci i usług;
  3. Operator oferuje następujące standardowe parametry jakości usług:
    1. Niezawodność usługi nie gorsza niż 99,5%
    2. Czas reakcji: 2 godziny w dni robocze, w godzinach 8:00 -16:00, 4 godziny w pozostałym czasie,
    3. Czas naprawy do 8 godzin w dni robocze, do 24 godzin w pozostałe,
    4. W przypadku awarii rozległych, naruszenia infrastruktury w terenie, terminy mogą się przesunąć, niemniej Operator będzie minimalizował przerwy w dostępności usług,
  4. Operator wykonuje niezbędne usługi serwisowe samodzielnie lub poprzez specjalistyczne firmy;
  5. Standardowy zakres odpowiedzialności Operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy stanowi odszkodowanie w wysokości 1/30 kwoty należności miesięcznej za każdy dzień niedostępności usługi rozliczany w rachunki kolejnego miesiąca
  6. Reklamacje składa się w formie pisemnej na adres korespondencyjny Operatora lub za pomocą poczty elektronicznej na adres operator@man.bydgoszcz.pl w terminie do 30 dni od daty wystąpienia powodu reklamacji,
  7. Reklamacje są rozpatrywane w terminie nie dłuższym niż 30 dni, licząc od daty wpływu do Operatora;
  8. Operator dopuszcza pozasądowe postępowania przy rozwiązywaniu sporów w zakresie właściwym dla państwowej szkoły wyższej;
  9. Informacje o aktualnym cenniku usług znajdują się na stronie internetowej Operatora (www.man.bydgoszcz.pl);
  10. Informacje o danych użytkownika usług są udostępniane wyłącznie uprawnionym organom Państwa;
  11. Informacje o zagrożeniach związanych ze świadczoną usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych są przekazywane w komunikatach abonentowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. O terminie oraz sposobie wykorzystania komunikatu decyduje Abonent.
  12. Po rozwiązaniu umowy zostaną wykonane czynności:
    1. Zostanie sporządzony protokół, w którym strony stwierdzą fakt demontażu i zwrotu urządzenia dostępowego.
    2. Demontażu dokona Operator własnym kosztem i staraniem.
    3. Abonent ma obowiązek umożliwienia Operatorowi demontażu urządzenia dostępowego w terminie 7 (siedmiu) dni roboczych od dnia zakończenia umowy.
    4. Za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu obowiązku, o którym mowa ust. 4 Abonent zapłaci Operatorowi karę umowną w wysokości 100,00 (stu) złotych.
    5. W razie zniszczenia lub nie wydania urządzenia dostępowego Abonent zapłaci Operatorowi kwotę stanowiącą równowartość urządzenia dostępowego.
  13. Operator w ramach oferowanej usługi zapewnia niezbędny zakres 2 publicznych adresów IP. Większe, uzasadnione potrzeby publicznych adresów IP przydzielane są zgodnie z zasadami RIPE za dodatkową opłatą.
  14. O terminie obowiązywania umowy z użytkownikiem końcowym decyduje użytkownik, przy czy termin ten może być krótszy niż 12 miesięcy.

§6

  1. Operator zobowiązuje się świadczyć usługi na warunkach i po cenach określonych w niniejszym regulaminie i w cenniku.
  2. Niniejszy regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej pomiędzy Operatorem a abonentem.
  3. W razie zmiany cennika cena usług ulega automatycznej zmianie.
  4. Jeśli abonent nie wyrazi zgody na zmianę cen umowa ulega rozwiązaniu po upływie miesiąca od daty powiadomienia abonenta o zmianie cen. Przez ten miesiąc abonent wnosi opłaty po niezmienionej cenie, po czym zostaje odłączony od sieci.
  5. Abonent jest zobowiązany do bieżącego informowania o zmianach adresów pod rygorem skutków doręczania pism na adres dotychczasowy.
  6. Wszystkie zmiany w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  7. Umowa zawierana jest na czas określony lub nieokreślony. Umowa zawarta na czas nieokreślony może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowanie 60-dniowego okresu wypowiedzenia z zastrzeżeniem pkt.4 i 10.
  8. Operator wystawia abonentowi faktury VAT bez podpisu abonenta na co abonent wyraża zgodę.
  9. Należność za usługi jest płatna w ciągu 14 dni od daty doręczenia faktury pod rygorem zapłaty odsetek ustawowych.
  10. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania w przypadku zwłoki w płatności za usługi przekraczającej 30 dni, po jednokrotnym monicie o zapłatę
  11. Korzystanie z sieci Operatora przez abonenta i jego użytkowników powinno być zgodne z prawem i niniejszym regulaminem. Abonent odpowiada za szkody w sieci Operatora spowodowane przez jego użytkowników.
  1. Operator ma prawo do odłączenia abonenta od sieci bez odszkodowania w przypadku stwierdzenia:
    1. nieuprawnionego działania w sieci,
    2. działania na szkodę innych Abonentów lub Operatorów, w tym także na skutek nie zapewnienia ochrony zarządzanej przez siebie sieci.

Abonent, którego status prawny ulega zmianie w szczególności w wyniku prywatyzacji, podziału, połączenia lub przekształcenia itp. jest obowiązany poinformować Operatora o zmianach oraz wykazać się uprawnieniami do kontynuowania praw i obowiązków z okresu przed zmianami. W przypadku niedopełnienia obowiązku powiadomienia Operatora umowa wygasa z winy abonenta.

§7

Operator może odmówić świadczenia usług, jeśli proponowany przez zamawiającego zakres korzystania z sieci może uniemożliwić zapewnienie umownego standardu usług dla niego oraz innych abonentów przyłączonych do sieci.

§8

Operator i jego kontrahenci zobowiązani są do zachowania poufności informacji dotyczących istotnych warunków umowy oraz informacji uzyskanych o abonencie w wyniku negocjacji i realizacji umowy.

Wszelkie informacje, o których mowa w pkt.1 mogą być udzielane osobom trzecim tylko w przypadkach przewidzianych prawem lub za zgodą abonenta wyrażoną na piśmie.

III. Tryb załatwiania reklamacji

§9

  1. Reklamacje muszą dotyczyć konkretnych uchybień w pracy sieci lub świadczenia usług przez Operatora.
  2. Reklamacje dotyczące niespełnienia gwarantowanych warunków świadczenia usług mogą dotyczyć uchybień zaistniałych nie dawniej niż 1 miesiąc przed datą złożenia reklamacji. Okres składania reklamacji z innych przyczyn wynosi 1 rok, w tym przypadku zamiar złożenia reklamacji nie wstrzymuje płatności faktury.
  3. Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania operatora o zaistniałych uchybieniach w pracy sieci. Informacje kierowane do innych podmiotów lub nieudokumentowane, po ustąpieniu uchybienia nie będą rozpatrywane.

§10

Operator nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, gdy wynika to z:

  1. działania siły wyższej,
  2. awarii powstałej z winy abonenta.
  1. Tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji.

§11

Reklamacja może dotyczyć wyłącznie zakresu usług objętych umową. Właściwym trybem zgłaszania reklamacji jest forma pisemna przekazywana za pokwitowaniem. Reklamacja musi być rozpatrzona przez Operatora w ciągu 14 dni kalendarzowych. Decyzja musi być przekazana reklamującemu w formie pisemnej.

V. Postanowienia końcowe

§12

Operator odpowiada za niewykonanie usług lub ich nienależyte wykonanie na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.